تکاملات

بهترین سایت وردپرس

تکاملات

بهترین سایت وردپرس

چگونه می توان بلاک های کلاسیک را در وردپرس به گوتنبرگ تبدیل کرد

چگونه می توان بلاک های کلاسیک را در وردپرس به گوتنبرگ تبدیل کرد

چندین خواننده ما پرسیدند که چگونه محتوای پست قدیمی وردپرس را به قالب جدید Gutenberg (بلوک) در وردپرس تبدیل کنید.


پس از به روزرسانی به نسخه های بالاتر از وردپرس 5.0 ، محتوای پست و صفحه قدیمی شما در یک بخش کلاسیک در ویرایشگر محتوای وردپرس ظاهر می شود .


برای تبدیل محتوا به بلوک های جداگانه ، لازم است که هر پست و صفحه را بطور جداگانه ویرایش کنید. اگر ده‌ها یا صدها پست دارید ، پس از آن زمان زیادی می تواند طول بکشد. خوشبختانه ، گزینه تبدیل فله ای وجود دارد.


در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به صورت فله ، بلوک های کلاسیک را به بلوک های فردی گوتنبرگ در وردپرس تبدیل کنید.


نحوه تبدیل بلوک های کلاسیک به گواتنبرگ در وردپرس


درک بلوک "کلاسیک"

اگر وردپرس را قبل از انتشار نسخه 5.0 نصب کرده باشید ، پست ها و صفحاتی که ایجاد کرده اید از ویرایشگر قدیمی یا کلاسیک استفاده می کنند .


هنگامی که وردپرس را به نسخه 5.0 یا بالاتر ارتقا می دهید ، هنوز هم باید تمام پستها و صفحات قدیمی شما قابل ویرایش باشند. این بدان معنی است که وردپرس به طور خودکار محتوای آن پست ها و صفحات را درون یک بلوک "کلاسیک" قرار می دهد:


پستی که وردپرس به طور خودکار به یک بلاک کلاسیک تبدیل کرده است


این امر اطمینان می دهد که هنوز پیام ها و صفحات قدیمی شما قابل ویرایش هستند ، و حتی اگر شما محتوا را به بلوک های مجزا تبدیل نکنید ، در جلوی وب سایت شما یکسان به نظر می رسند.


اما اگر می خواهید می توانید آنها را از یک بلاک کلاسیک به قالب چند بلوک جدید استفاده شده توسط ویرایشگر بلوک وردپرس تبدیل کنید .


بلوک کلاسیک شامل تمام مطالب ارسال شده ، مانند تصاویر ، تعبیه ها ، متن و موارد دیگر می باشد. می توانید به هر یک از پست های قدیمی سایت خود بروید تا ببینید بلاک کلاسیک چگونه به نظر می رسد.


در صورت انتخاب بلوک با کلیک بر روی آن ، می توانید نوع بلوک را مشاهده کنید. این درست در بالای بلوک در گوشه سمت چپ بالا و همچنین در تنظیمات Block در سمت راست ظاهر می شود.


می توانید مطالب را در بلاک Classic ویرایش کنید. بیشتر کاربران ، با این وجود ، برای سهولت در ویرایش می خواهند پست های قدیمی خود را به قالب بلوک جدید به روز کنند.


ما این مقاله را با جزئیات در مقاله خود در مورد چگونگی به روزرسانی پست های قدیمی وردپرس خود با ویرایشگر بلوک گوتنبرگ ، پوشش داده ایم ، اما بیایید سریعاً آن را تکرار کنیم.


برای تبدیل یک بلوک کلاسیک جداگانه به بلوک های جدید گوتنبرگ ، می توانید بر روی دکمه "گزینه های بیشتر" (سه نقطه در یک خط عمودی) کلیک کرده و سپس روی "تبدیل به بلوک" کلیک کنید.


تبدیل یک پست جداگانه به قالب بلوک های جدید


پست شما سپس به بلوک جداگانه تبدیل می شود. همانطور که می بینید متن و تصاویر در اینجا از هم جدا شده اند. متن در بخش "پاراگراف" جدید است.


یک پاراگراف در پست تبدیل شده


این روند برای یک پست واحد سریع و سر راست است. با این حال ، وردپرس برای انجام هرگونه ارسال ، روشی داخلی ندارد.


اگر می خواهید تعداد زیادی پست را به طور همزمان به قالب جدید بلوک Gutenberg تغییر دهید ، به افزونه مبدل فله ای نیاز خواهید داشت.


فله بلوک کلاسیک را به بلوک های گوتنبرگ تبدیل کنید

ابتدا باید افزونه Bulk Block Converter را نصب و فعال کنید. برای اطلاعات بیشتر ، به راهنمای مرحله به مرحله ما درباره نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید .


پس از فعال سازی ، به ابزارها »بلوک تبدیل در داشبورد وردپرس خود بروید. صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:


مشاهده صفحه تبدیل فله بلوک


نکته: اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از مبدل بلوک فله ، یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود ایجاد کنید. شما می توانید لغو کنید تبدیل یک بار آن را صورت گرفته است.


برای شروع ، روی دکمه "جستجوی محتوا" کلیک کنید و مبدل تمام محتوای شما را که آماده تبدیل است پیدا می کند.


لیست محتوای اسکن شده آماده برای تبدیل


توجه: پستهایی که از ترکیبی از بلوک های کلاسیک و سایر بلوک ها استفاده می کنند توسط مبدل قابل برداشت نیستند.


اگر می خواهید همه مطالب را به طور هم زمان در سایت خود تبدیل کنید ، به سادگی بر روی دکمه بزرگ "Bulk Convert All" در بالای صفحه کلیک کنید.


دکمه Bulk Convert All


هشداری مانند این را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه پیش بروید و بر روی "OK" کلیک کنید.


هشدار تبدیل فله


اگر نمی خواهید همه چیز را یکباره تبدیل کنید ، این نیز خوب است. می توانید لیست را با عنوان "Post Type" (پست ها یا صفحات) فیلتر کنید. همچنین می توانید برای دیدن فقط آن دسته از پست ها ، به لیست های "Published" یا "Drafts" بروید.


با کلیک روی کادر تأیید سمت چپ "عنوان" می توانید همه موارد را در لیست خود انتخاب کنید. ما لیست خود را برای نمایش صفحات ، نه ارسال ها فیلتر خواهیم کرد و سپس همه آنها را انتخاب می کنیم:


لیستی از صفحات ، فقط برای تبدیل آماده است


حتی می توانید با کلیک کردن روی کادر کادر سمت چپ عنوان آنها ، پستها و صفحات جداگانه را انتخاب کنید.


توجه داشته باشید که اگر از این روش استفاده می کنید ، قبل از انجام تبدیل ، اخطار را مشاهده نمی کنید. پس از تبدیل هر قطعه از محتوا ، "تبدیل شده" که در کنار آن در جدول قرار دارد را مشاهده می کنید.


اکنون صفحات به قالب بلوک جدید تبدیل شده اند


نکته مهم درباره کد کوتاه


نکته مهمی که ممکن است شما به آن بپردازید اینست که ابزار Bulk Block Conversion کد کوتاه را تبدیل نمی کند . این یک بلاک کد کوتاه را برای شما ایجاد می کند ، اما شما نیاز دارید که کد کوتاه را به صورت دستی برگردانید.


صفحه تماس با یک بلوک کد کوتاه خالی تبدیل شده است


اگر از کد کوتاه استفاده می کنید ، قبل از اجرای مبدل فله ، حتما آنها را یادداشت کنید. در غیر این صورت ، می تواند مدتی طول بکشد تا بفهمد کد کوتاه شما برای قرار دادن مجدد چیست و آنها را در کجا قرار دهید.


امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه به صورت فله تبدیل بلوک های کلاسیک به گوتنبرگ در وردپرس شوید. همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما بین بهترین سازندگان صفحه کشیدن و رها کردن وردپرس و بهترین افزونه های فرم تماس با وردپرس را ببینید .


اگر این مقاله را دوست دارید ، لطفاً در کانال YouTube ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید . همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک پیدا کنید .


76

سهام

 اشتراک گذاری توییت اشتراک گذاری پین

همین حالا محبوب در WPBeginner !

نحوه رفع خطا در ایجاد اتصال به بانک اطلاعات در وردپرس

نحوه رفع خطا در ایجاد اتصال به بانک اطلاعات در وردپرس


نحوه شروع پادکست خود (گام به گام)

نحوه شروع پادکست خود (گام به گام)


چک لیست

چک لیست: 15 کارهایی که باید قبل از تغییر مضامین وردپرس انجام دهید


Google Analytics در وردپرس

نحوه نصب Google Analytics در وردپرس برای مبتدیان



درباره ستاد تحریریه

ستاد تحریریه در WPBeginner تیمی از متخصصین وردپرس به رهبری سید بلخی است. مورد اعتماد بیش از 1.3 میلیون خواننده در سراسر جهان.


ابزار نهایی WordPress

2 نظرپاسخ دهید

سیگلیند اندرسون

11 مارس 2020 ساعت 12:18 بعد از ظهر

چرا می خواهم تمام صفحات و نوشته های قدیمی ام را به نسخه گوتنبرگ تبدیل کنم؟


پاسخ

پشتیبانی WPBEGINNER

12 مارس 2020 ساعت 8:40 صبح

برای خودتان ابزارهای ویرایش را که با بلوکهای جدید همراه است ، در اختیارتان قرار دهید :)


پاسخ

پاسخ دهید

با تشکر از شما برای انتخاب یک نظر. لطفاً به خاطر داشته باشید که همه نظرات مطابق با خط مشی اظهار نظر تعدیل می شوند و آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. لطفاً در قسمت نام از کلمات کلیدی استفاده نکنید. بیایید مکالمه شخصی و معنی دار داشته باشیم.


نام واقعی شما


آدرس ایمیل...


مرا از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه کن. همچنین می توانید بدون اظهار نظر مشترک شوید .

نحوه اضافه کردن قلم های سفارشی در وردپرس


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد