تکاملات

بهترین سایت وردپرس

تکاملات

بهترین سایت وردپرس

نحوه اضافه کردن قلم های سفارشی در وردپرس

نحوه اضافه کردن قلم های سفارشی در وردپرس

آیا می خواهید قلم های سفارشی را در وردپرس اضافه کنید؟ فونت های سفارشی به شما امکان می دهد تا از ترکیب زیبا و قلم های مختلف در وب سایت خود استفاده کنید تا تایپوگرافی و تجربه کاربر بهبود یابد.


فونت های سفارشی به غیر از خوب نگاه کردن ، می توانند به شما در بهبود خوانایی ، ایجاد یک تصویر برند و همچنین افزایش زمان کاربران در وب سایت شما کمک کنند.


در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید قلم های دلخواه را در وردپرس با استفاده از روش فونت های Google ، TypeKit و CSS3 @ Font-Face اضافه کنید.


افزودن قلم های سفارشی در وردپرس


توجه: بارگیری فونت های زیاد می تواند وب سایت شما را کند کند. توصیه می کنیم دو فونت را انتخاب کنید و از آنها در وب سایت خود استفاده کنید. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه بدون کند کردن وب سایت خود ، آنها را به درستی بارگیری کنید.


قبل از اینکه به چگونگی افزودن قلم های سفارشی در وردپرس بپردازیم ، بیایید نگاهی بیندازیم که می توان فونت های سفارشی را پیدا کرد.


نحوه پیدا کردن قلم های سفارشی برای استفاده در وردپرس

قلم ها گران قیمت بودند ، اما دیگر نیست. هستند بسیاری از مکان مورد نظر را پیدا فونت وب رایگان بزرگ خدا همچون فونت های گوگل ، از Typekit ، FontSquirrel و fonts.com .


اگر نمی دانید چگونه قلم ها را مخلوط و مطابقت دهید ، قلم Font Pair را امتحان کنید . این کمک می کند تا طراحان قلم های زیبا Google را با هم جفت کنند.


هنگام انتخاب فونت های خود ، به یاد داشته باشید که استفاده از فونت های خیلی زیاد باعث کاهش سرعت وب سایت شما می شود. به همین دلیل است که باید دو قلم را انتخاب کرده و در طول طراحی خود از آنها استفاده کنید. این همچنین به طراحی شما سازگار خواهد بود.


آموزش تصویری



مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا راهنمای کتبی را ترجیح می دهید ، لطفاً ادامه مطالعه را ادامه دهید.


افزودن قلم های سفارشی در وردپرس از Google Fonts

پیش نمایش فونت های Google


Google Fonts بزرگترین ، رایگان و رایج ترین کتابخانه فونت در بین توسعه دهندگان وب سایت است. چندین روش وجود دارد که می توانید از Google Fonts در WordPress اضافه و استفاده کنید.


روش 1: افزودن قلم های سفارشی با افزونه آسان فونت های گوگل

اگر می خواهید Google Fonts را در وب سایت خود اضافه و استفاده کنید ، این روش تاکنون ساده ترین و توصیه شده برای مبتدیان است.


اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Easy Google Fonts است. برای اطلاعات بیشتر ، به راهنمای مرحله به مرحله ما درباره نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید .


پس از فعال سازی ، می توانید به صفحه Appearance »Customizer بروید . در این قسمت رابط کاربری سفارشی سازی تم زنده که در آن قسمت جدید تایپوگرافی را مشاهده خواهید کرد ، باز خواهد شد.


تایپوگرافی مشتری


با کلیک بر روی تایپوگرافی بخش های مختلفی از وب سایت خود را نشان می دهید که می توانید در آن فونت های Google را اعمال کنید. به سادگی بر روی "ویرایش قلم" در زیر بخشی که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید.


تنظیمات تایپوگرافی


در زیر بخش خانواده فونت ، می توانید هر فونت Google ای را که می خواهید در وب سایت خود استفاده کنید انتخاب کنید. همچنین می توانید سبک قلم ، اندازه قلم ، بالشتک ، حاشیه و موارد دیگر را انتخاب کنید.


بسته به موضوع شما ، تعداد بخش های موجود در اینجا محدود است و ممکن است شما نتوانید مستقیماً انتخاب فونت را برای بسیاری از مناطق مختلف وب سایت خود تغییر دهید.


برای رفع این مشکل ، افزونه همچنین به شما امکان می دهد کنترل های خود را ایجاد کرده و از آنها برای تغییر فونت ها در وب سایت خود استفاده کنید.


ابتدا باید به صفحه تنظیمات » صفحه فونت های Google مراجعه کرده و یک نام برای کنترل قلم خود تهیه کنید. از چیزی استفاده کنید که به شما کمک کند سریع درک کنید که از این کنترل فونت استفاده می کنید.


بخش کنترل قلم


در مرحله بعد بر روی دکمه "ایجاد کنترل فونت" کلیک کرده و از شما خواسته می شود تا انتخاب کنندگان CSS را وارد کنید.


می توانید عناصر HTML مورد نظر خود را اضافه کنید (به عنوان مثال h1، h2، p، blockquote) یا کلاسهای CSS استفاده کنید.


می توانید از ابزار Inspect در مرورگر خود استفاده کنید تا دریابید که کدام کلاسهای CSS توسط منطقه خاصی که می خواهید تغییر دهید استفاده می شود.


انتخاب کننده های CSS را اضافه کنید


اکنون روی دکمه "ذخیره کنترل قلم" کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید. می توانید همانطور که برای بخش های مختلف وب سایت خود نیاز دارید ، کنترلرهای قلم بسیاری ایجاد کنید.


برای استفاده از این کنترلرهای فونت ، باید به قسمت Appearance »Customizer بروید و روی زبانه تایپوگرافی کلیک کنید.


در زیر تایپوگرافی ، اکنون گزینه "تم تایپوگرافی" نیز مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی آن ، کنترل های قلم سفارشی خود را که قبلاً ایجاد کرده اید نشان می دهد. هم اکنون می توانید بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا قلم ها و ظاهر این کنترل را انتخاب کنید.


گزینه تایپوگرافی تم


فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات ، روی دکمه ذخیره یا انتشار کلیک کنید.


روش دوم: فونت های Google را به صورت دستی در WordPress اضافه کنید

این روش به شما نیاز دارد تا کدی را به پرونده های تم وردپرس خود اضافه کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، پس از راهنمایی ما در مورد چگونگی کپی و چسباندن کد در وردپرس دیدن کنید .


ابتدا به کتابخانه قلم های Google مراجعه کنید و یک فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد ، بر روی دکمه استفاده سریع زیر فونت کلیک کنید.


سبک های قلم مورد نظر برای استفاده را انتخاب کنید


در صفحه قلم ، سبک های موجود برای آن قلم را مشاهده خواهید کرد. استایل هایی را که می خواهید در پروژه خود استفاده کنید انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه نوار کناری در بالا کلیک کنید.


پیوند تعبیه شده قلم را دریافت کنید


در مرحله بعد ، برای کپی کردن کد تعبیه شده ، می توانید به برگه "Embed" در نوار کناری بروید.


دو روش وجود دارد که می توانید این کد را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.


ابتدا می توانید پرونده header.php را به سادگی ویرایش کنید و کد را قبل از <body>برچسب قرار دهید.


اما اگر با ویرایش کد در وردپرس نا آشنا نیستید ، می توانید از افزونه ای برای اضافه کردن این کد استفاده کنید.


به سادگی افزونه Insert Headers and Footers را نصب و فعال کنید . برای اطلاعات بیشتر ، به راهنمای مرحله به مرحله ما درباره نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید .


پس از فعال سازی ، به صفحه تنظیمات »درج Headers and Footers رفته و کد جاسازی شده را در جعبه" اسکریپت در هدر "جایگذاری کنید.

25 سایت محبوب که از WordPress به عنوان CMS در سال 2020 استفاده می کنند


https://is.gd/JzWwKw

https://v.gd/e1FdVh

https://v.ht/jD668

https://clck.ru/Me4ge

http://ulvis.net/qngz

http://yun.ir/ksg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد